Verhalendoos

Op voorraad
  • Uitgebreid assortiment
  • Van bekende onderwijsuitgevers
  • Passend bij elke leerbehoefte
  • Voor en door onderwijsprofessionals
Beschrijving Aantal Prijs

Verhalendoos - Een dag met Flo

sch12074

€ 27,90

Verhalendoos - En ik dan..? 2

sch12020

€ 37,50

Verhalendoos - Geweld? Stop!

sch12004

€ 27,90

Verhalendoos - Het zwarte schaap

sch12078

€ 27,90

Verhalendoos - Lea, Lars & Dodo

sch12058

€ 37,50

Verhalendoos - Lola & Fred

sch12201

€ 28,50

Verhalendoos - Papa Moll

sch12050

€ 37,50

Verhalendoos - Pepi op de basisschool

sch12055

€ 27,90

Verhalendoos - Problems

sch12076

€ 27,90

Verhalendoos - Sentimage

sch12036

€ 37,50

Verhalendoos - Sprookjes 1

sch12064

€ 27,90

Verhalendoos - Sprookjes 2

sch12067

€ 27,90

Verhalendoos - Verhalen met Globi

sch12030

€ 27,90

Verhalendoos - Vertel het maar

sch12018

€ 37,50

Verhalendoos - Woordenschat plaatjes

sch12032

€ 37,50

Beeldverhalen zijn afbeeldingen die een verhaal vertellen. De kern komt duidelijk naar voren en het verhaal wordt stapsgewijs uitgebeeld. Beeldverhalen bevorderen de woordenschat, juist waarnemen, en het logisch denken. Ze stimuleren tot vertellen en navertellen, nadenken, discussiëren en vormgeven van teksten. Ook geven zij inzicht in de Nederlandse taal en in wereldverkennende vakken. Beeldverhalen laten een verhaal zien waar je over spreekt met elkaar. Zo bevorderen ze ook de sociale taalbeheersing.

Waaruit bestaan de verhalendozen?

Prentenverhalen in kleur, elk bestaand uit 5-7 kaarten, beschrijven alledaagse en spannende verhalen. Of het verhaal zo of zo afloopt beslissen de vertellertjes zelf aan de hand van eigen interpretatie. De verhalendozen kunnen worden gebruikt voor verschillende leeftijdsgroepen en onderwijs- en werkvormen. Ook uitermate geschikt voor toepassing binnen de logopediepraktijk.

Verschillende verhalendozen:

Verhalendoos: Een dag met Flo

Vanaf opstaan tot weer naar bed gaan. Opstaan, douchen, ontbijten, tanden poetsen. Zo begint voor de meeste kinderen de dag. De beeldverhalen “Een dag met Flo” laten stap voor stap een reeks afbeeldingen van een situatie zien met een bepaalde afloop van opstaan tot naar bed gaan. De afbeeldingen van de dagelijkse bezigheden zijn voor de kinderen bekend. De hoofdpersoon van de handelingen is een kind van ongeveer 6-8 jaar, dat zowel een jongen als een meisje kan zijn. De kinderen zullen zich moeiteloos met de hoofdpersoon identificeren.

  • Groep 1-5
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud: 

75 kleurige kaarten (formaat 90 x 90 mm). Met handleiding. In een stevige kartonnen doos. 

Verhalendoos: Papa Moll

De sympathieke Papa Moll, die voor iedereen altijd het beste wil en dan over de streken van alle dag struikelt! Hij, zijn gezin en tekkel Tschips zijn de helden van deze uit 22 series bestaande beeldverhalen. De beeldverhalen zijn geschikt voor alle leeftijden en geven een intensieve oefening om de woordenschat, de expressie en het maken van een opstel te vergroten.

  •  Groep 1-5
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

22 beeldverhalen met elk 5–9 kaarten (formaat 10 x 9,2 cm), in totaal 150 kaarten. Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: Vertel het maar

Een veelheid van verhalen in vrolijke kleuren, die men op veel manieren in het onderwijs goed kan gebruiken. Vrolijke en serieuze gebeurtenissen, kijken naar hoe het afloopt, avonturen, vrolijke scènes – allemaal onderwerpen uit het dagelijkse leven en de directe omgeving van de leerlingen – inspireren de leerlingen om er iets over te vertellen, te schrijven en er een rollenspel over te spelen.

  • Groep 1-5
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

26 verhalen met elk 4-7 afbeeldingen, in totaal 151 kaarten in een stevige kartonnen doos met handleiding.

Verhalendoos: Sprookjes deel 1 en deel 2

Bekende sprookjes in betoverende afbeeldingen. De lieflijk getekende beeldverhalen voeren kleine en grote mensen naar het sprookjesrijk. De betoverende beelden laten alle belangrijke stadia van het verhaal zien en vormen de leidraad voor het mondeling of schriftelijk vertellen. Er blijft tevens nog genoeg vrije ruimte om het verhaal uit te breiden of te versieren.

  • Groep 1-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud Deel 1:

Roodkapje, Sneeuwwitje, Doornroosje, De kikkerkoning, Assepoester, De gelaarsde kat. 6 sprookjes met 7 – 16 afbeeldingen. In totaal 73 beeldkaarten. Formaat 9 x 9 cm. Met handleiding.

Inhoud Deel 2:

Hans en Grietje, Repelsteeltje, Sneeuwwitje en Rozenrood, Raponsel. Het lelijke kleine eendje, De sterrendaalders. 6 sprookjes met elk 7 – 16 afbeeldingen. In totaal 73 beeldkaarten, formaat 9 x 9 cm. Met handleiding.

Verhalendoos: Geweld? Stop!

Beeldverhalen met geweldpreventie. Het begin van het verhaal toont op verschillende manieren het geweld van alledag en geeft daarbij iedere keer een goede en een slechte oplossing van het probleem.

  • Groep 1-8Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

13 beeldverhalen van elk 4 tot 7 kaarten. In totaal 72 kleurige afbeeldingen. Formaat 9 x 9 cm. Met handleiding.

Verhalendoos: Leo, Lars en Dodo

Bij Lea en Lars is er altijd wat te doen, in het bijzonder als Dodo, hun hondje van de partij is. De verhalen van Leo, Lars en Dodo zijn geschikt voor een intensieve oefening voor het uitbreiden van de woordenschat en voor de expressie. Ze kunnen mondeling of schriftelijk naverteld of als afwisseling in een rollenspel nagespeeld worden.

  • Groep 3-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

24 beeldverhalen met elk 6 verschillende kaarten (formaat 90 x 90 mm), in totaal 144 kaarten. Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: En ik dan....?

De kaarten worden door elkaar geschud en kunnen door een vraagtekenkaart onderbroken worden. De leerlingen maken er zelf een vervolg op, of maken het af en gebruiken daarbij hun eigen fantasie.

  • Groep 1-5
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud Deel 2:

24 beeldverhalen met elk 5–9 kleurige kaarten (formaat 10 x 9,5 cm). 3 vraagtekenkaarten met in totaal 145 kaarten. Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos Problems

In de beeldverhalen “Problems” beleven de kinderen alledaagse conflictsituaties als directe deelnemer of als toeschouwer. Voor het vervolg van het beeldverhaal zijn er meerdere mogelijkheden. De verhalen bieden geen kant-en-klare middelen voor de oplossing van de gevaarlijke situaties, maar geven suggesties en zetten aan tot bespreken ervan.

  • Groep 3-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

75 kleurige kaarten (formaat 90 x 90 mm). Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: Sentimage

De getoonde gevoelens in verhalendoos Sentimage zetten je aan tot nadenken over je eigen gevoelens en de gevoelens van de medemensen en helpen de noodzakelijke woordenschat te vergroten om waarnemingen te kunnen uitdrukken. Een kort verloop van een verhaal laat een gebeurtenis zien die bij de betrokkenen gevoelens als vreugde of verrassing, pijn of verdriet, haat en nijd, zin of verveling teweegbrengt. In elk verhaal laat men één of meer hoofdpersonen van dichtbij zien. Het gaat erom de gezichtsuitdrukkingen na te doen en over de getoonde gevoelens te praten. De beeldverhalen Sentimage zijn geschikt voor de oefening van het uitdrukkingsvermogen, maar ook om het schriftelijk na te vertellen.

  • Groep 1-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

Verhalendoos Sentimage 32 beeldverhalen. Elk verhaal bestaat uit 3 –7 verschillende kaarten (formaat 90 x 90 mm), in totaal 143 kaarten. Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: Verhalen met Globi

Globi verovert met zijn leuke ideeën en streken telkens weer het hart van elk kind. Hij is een manusje van alles, haantje de voorste, kwajongen en vrolijke lummel in één persoon, en heeft daarbij zijn hart op de goede plek, is behulpzaam, rijk aan ideeën en laat zich niet ondersneeuwen. De verhalen nodigen uit om te vertellen en commentaar te geven. Met de beeldverhalen kan het observeren en het erkennen van de afloop de handeling geoefend worden.

  • Groep 1-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

12 verhalen met 5 – 6 kaarten, in totaal 71 beeldkaarten. Formaat 9 x 9 cm, met handleiding.

Verhalendoos: Lola en Fred

De schildpad Lola en de kikker Fred zijn dikke vrienden. Ze dromen allebei van vliegen. Op een goede dag besluiten ze die droom waar te maken. Vanaf dat moment zijn ze niet meer te remmen. Ze verzinnen het ene idee na het andere en zetten ze ook in daad om. Ze laten zich niet frustreren door tegenslag, troosten elkaar en geven niet op. En uiteindelijk gaan ze werkelijk de lucht in, ontdekken nieuwe werelden en sluiten nieuwe vriendschappen. Dromen zijn belangrijk, ze drijven ons aan, vervullen ons met hoop en geven ons kracht. Kinderen moeten dromen en fantaseren, ze moeten zich door hun gedachten laten aansporen en creatief zijn.

  • Groep 1-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

74 figuurkaarten in kleur, formaat 9 x 9 cm. De kaarten zijn in de volgorde van de verhalen doorgenummerd. Ze kunnen in alle gewenste series worden verdeeld. Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: Pepi op de basisschool

Ook het dagelijks leven van een kind in deonderbouw van de basisschool is vol van steeds terugkerende handelingen, die geoefend moeten worden. Een dag met Pepi op de basisschool laat zulke terugkerende handelingen zien in korte, vrij varieerbare sequenties, waarin Pepi over zichzelf vertelt, bij alledaagse dingen het initiatief neemt en op een speelse manier plezier in het leren krijgt. De overgangen van de ene naar de andere scène zijn vloeiend. De voor heel kleine kinderen meestal zeer kort gehouden scènes kunnen aan elkaar geschakeld worden, om stap voor stap handelings- en taalcompetentie op te bouwen.

  • Groep 1-3
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

24 scènes met elk 1-5 afbeeldingen, totaal 72 kaarten in kleur 9 x 9 cm, met handleiding.

Verhalendoos: Mo ontdekt de tijd

Welke tijd wordt door de dingen van alle dag in besag genomen en is dus al bezet. Welke tijd kan ik zelf vorm geven? Wat doe ik met mijn vrije tijd? Hoeveel tijd heb ik om te spelen, hoe lang kijk ik televisie? Kan ik de tijd beïnvloeden, om de dingen te doen die ik leuk vind? Met het schoolkind Mo ontdekken kinderen de tijd, ze begeleiden Mo de hele dag door. Ze leren de tijd waar te nemen en handelingen te plannen.

De tekeningen in verhalendoos Mo ontdekt de tijd geven de ruimte om over vele dingen te praten die kinderen belangrijk vinden en die hun tijd alle dagen beïnvloeden. Ook de omgang met televisie kan aan de hand van het thema tijd waardevrij aangekaart worden.

  • Groep 3-6
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

19 scènes met telkens 2-5 tekeningen, in totaal 66 gekleurde kaarten 9 x 9 cm, 1 geel leerhorloge, handleiding.

Verhalendoos: Het zwarte schaap

Een beeldverhaal bestaat steeds uit vijf kaarten. Deze vijf kaarten laten voorwerpen, dieren of personen zien, die op het eerste gezicht bij dezelfde groep ingedeeld kunnen worden. Binnen elke serie moet “het zwarte schaap” gevonden worden, dus het object, dat niet bij de andere vier hoort. Het benoemen van “het zwarte schaap” daagt de kinderen uit om logisch na te denken en te discussiëren, want de afgebeelde objecten zijn zo gekozen, dat telkens na een goede argumentatie, elk object ook “het zwarte schaap” kan zijn.

  • Groep 5-8
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

15 kleurige series en elke serie bevat 5 afbeeldingen en 1 afbeelding van “het zwarte schaap”, totaal 76 kaarten, formaat 90 x 90 mm. Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: Woordenschatplaatjes

180 kleurige afbeeldingen van de eerste basiswoorden. Een verzameling kleurige kaarten om de woordenschat uit te breiden, voor spraakoefeningen en grammaticaspellen, bijv.: artikelen indelen, meervoudsvormen oefenen en moeilijke begrippen eigen maken. Ook geschikt voor het aanleren van een vreemde taal.

  • Groep 1-4
  • Voor leraren en therapeuten

Inhoud:

180 fotokaarten (formaat 110 x 110 mm). Met handleiding. In een stevige kartonnen doos.

Verhalendoos: Situaties

Aan het begin van het eerste schooljaar ontbreekt het bij veel kinderen aan begrip voor de Nederlandse taal. Dan kan het moeilijk worden de kinderen of hun ouders uit te leggen welke kleding nodig is om het bos in te gaan, en wat ze allemaal in hun rugzak moeten pakken. Het situatieboek biedt 22 pagina`s met situatieschetsen (bijv. garderobe, stoelen, kring, het bos, speelplaats of boekenhoek) en op 40 pagina`s kleine schetsen als kopieerbladen, die gebruikt kunnen worden bij het oplossen van vragen of bij spelletjes en taaloefeningen.

Verhalendoos: Gevoelspictogrammen

Gevoelens bewust maken, onderscheiden, uitdrukken. De gevoelspictogrammen voor het gedifferentieerd waar-nemen en beschrijven van gevoelsuitingen zijn ontwikkeld voor kinderen met gedrags- en leerstoornissen, maar zijn ook uitstekend geschikt voor kinderen en volwassenen in het algemeen, b.v. voor het overwinnen van actuele conflicten in groepen of voor het begeleiden van groepsdynamische processen in het volwassenenonderwijs. De pictogrammen zijn zo gekozen dat er verschillende gevoelskwaliteiten mee kunnen worden verbonden. Ze geven identificatiemogelijkheden en stimuleren de creativiteit van kinderen: de gevoels- en de sociale waarneming worden geschoold.

Meer informatie
SKU sch10255-h
Schrijf uw eigen review
Je plaatst een review over:Verhalendoos
Jouw waardering