Spelling in Beeld editie 2 werkboek 8a (5v)
€ 20,85
Op voorraad
- Alles voor jouw klas op één plek
- 20+ jaar ervaring
- 14 dagen bedenktijd
- Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Spelling in Beeld editie 2 werkboek 8a (5v)
Algemeen:
Taal in beeld is een complete methode voor taal en spelling voor groep 4 tot en met 8 die slim gebruikmaakt van de nieuwste mogelijkheden op digitaal gebied. De methode neemt je werk uit handen en maakt het mogelijk om prettige en dynamische lessen te verzorgen voor de leerlingen, gericht op elk individueel niveau. De leerstof van Taal in beeld is afgestemd op de referentieniveaus en sluit aan op het vervolgonderwijs. Dit garandeert een compleet dekkend leerstofaanbod voor álle leerlingen.
Structuur:
Het jaarprogramma is opgebouwd uit 8 blokken van 4 weken. Dit biedt ruimte om na enkele blokken een breekweek in te bouwen. De eerste 3 weken bestaan uit 12 basislessen taal en 9 basislessen spelling. Aan het begin van de vierde week is er een toetstaak/controledictee, gevolgd door herhalingstaken of plustaken. Iedere les is opgebouwd volgens een voor de leerlingen herkenbare didactische structuur met de vier fasen ‘op verkenning’, ‘uitleg’, ‘aan de slag’ en ‘terugkijken’.
Differentiatie:
Taal in beeld is afgestemd op het opbrengstgericht werken en maakt het omgaan met verschillen makkelijk. De basisleerlijn is volledig gebaseerd op de referentieniveaus en bedoeld voor alle leerlingen. Aan onderlinge verschillen komt de methode tegemoet met niveaudifferentiatie en tempodifferentiatie.
Niveaudifferentiatie: de methode hanteert drie aanpakken:
* Aanpak 1: Taalzwakke leerlingen krijgen naast de basisinstructie verlengde instructie en extra feedback
* Aanpak 2: Taalgemiddelde leerlingen werken na de basisinstructie zelfstandig verder
* Aanpak 3: Taalsterke leerlingen bereiken hun doelen zelfstandig
Tempodifferentiatie: Snelle leerlingen krijgen extra taken aangeboden. Dit kan zowel digitaal (met Spellingspeurder en Woordenschat in beeld) of op papier (Taalmaker).
Volgen en toetsen
Taal in beeld bevat evaluatiemomenten op de korte en middellange termijn. In elke basisles maken leerlingen een reflectieopdracht, waarin ze zelf vaststellen wat ze geleerd hebben tijdens de les. Ook als leerkracht kun je nagaan of de doelen bereikt zijn. Op de middellange termijn stelt Taal in beeld vast of leerlingen de doelen van het blok bereikt hebben. Na elk blok neem je een toets af, waarna je voor elke leerling een individueel advies krijgt voor het programma in de vierde week. Naast de basistoets zijn er zowel bij taal als bij spelling facultatieve toetsen.
Je kiest zelf tussen digitaal of op papier toetsen. Welke vorm je ook kiest; het toets- en volgsysteem maakt de resultaten van de leerlingen inzichtelijk. Op basis van de toetsresultaten zet het programma voor elke leerling de juiste taken op naam klaar. De software van Taal in beeld en Spelling in beeld is bovendien te koppelen aan het leerlingvolgsysteem ParnasSys, je hoeft toetsresultaten dus nooit meer dubbel in te voeren!
Waarom Taal in Beeld digitaal?
Voordelen leerling van de digitale methode:
* Dankzij het persoonlijk vervolgadvies en -programma is er voldoende aandacht en uitdaging op elk niveau
* Met ‘Woordenschat in beeld’ oefenen leerlingen met het vergroten van hun woordenschat
Met ‘Spellingspeurder’ oefenen leerlingen op een leuke en opbrengstgerichte manier met spelling
Voordelen leerkracht van de digitale methode:
* Voorbereiden, geven en evalueren van de lessen wordt maximaal ondersteund door de digitale Leerkrachtassistent
* Met de Toetssite worden toetsen digitaal afgenomen en nagekeken. De resultaten zijn direct inzichtelijk
* Voor elk kind een persoonlijk vervolgadvies en -programma
Taal in beeld is een complete methode voor taal en spelling voor groep 4 tot en met 8 die slim gebruikmaakt van de nieuwste mogelijkheden op digitaal gebied. De methode neemt je werk uit handen en maakt het mogelijk om prettige en dynamische lessen te verzorgen voor de leerlingen, gericht op elk individueel niveau. De leerstof van Taal in beeld is afgestemd op de referentieniveaus en sluit aan op het vervolgonderwijs. Dit garandeert een compleet dekkend leerstofaanbod voor álle leerlingen.
Structuur:
Het jaarprogramma is opgebouwd uit 8 blokken van 4 weken. Dit biedt ruimte om na enkele blokken een breekweek in te bouwen. De eerste 3 weken bestaan uit 12 basislessen taal en 9 basislessen spelling. Aan het begin van de vierde week is er een toetstaak/controledictee, gevolgd door herhalingstaken of plustaken. Iedere les is opgebouwd volgens een voor de leerlingen herkenbare didactische structuur met de vier fasen ‘op verkenning’, ‘uitleg’, ‘aan de slag’ en ‘terugkijken’.
Differentiatie:
Taal in beeld is afgestemd op het opbrengstgericht werken en maakt het omgaan met verschillen makkelijk. De basisleerlijn is volledig gebaseerd op de referentieniveaus en bedoeld voor alle leerlingen. Aan onderlinge verschillen komt de methode tegemoet met niveaudifferentiatie en tempodifferentiatie.
Niveaudifferentiatie: de methode hanteert drie aanpakken:
* Aanpak 1: Taalzwakke leerlingen krijgen naast de basisinstructie verlengde instructie en extra feedback
* Aanpak 2: Taalgemiddelde leerlingen werken na de basisinstructie zelfstandig verder
* Aanpak 3: Taalsterke leerlingen bereiken hun doelen zelfstandig
Tempodifferentiatie: Snelle leerlingen krijgen extra taken aangeboden. Dit kan zowel digitaal (met Spellingspeurder en Woordenschat in beeld) of op papier (Taalmaker).
Volgen en toetsen
Taal in beeld bevat evaluatiemomenten op de korte en middellange termijn. In elke basisles maken leerlingen een reflectieopdracht, waarin ze zelf vaststellen wat ze geleerd hebben tijdens de les. Ook als leerkracht kun je nagaan of de doelen bereikt zijn. Op de middellange termijn stelt Taal in beeld vast of leerlingen de doelen van het blok bereikt hebben. Na elk blok neem je een toets af, waarna je voor elke leerling een individueel advies krijgt voor het programma in de vierde week. Naast de basistoets zijn er zowel bij taal als bij spelling facultatieve toetsen.
Je kiest zelf tussen digitaal of op papier toetsen. Welke vorm je ook kiest; het toets- en volgsysteem maakt de resultaten van de leerlingen inzichtelijk. Op basis van de toetsresultaten zet het programma voor elke leerling de juiste taken op naam klaar. De software van Taal in beeld en Spelling in beeld is bovendien te koppelen aan het leerlingvolgsysteem ParnasSys, je hoeft toetsresultaten dus nooit meer dubbel in te voeren!
Waarom Taal in Beeld digitaal?
Voordelen leerling van de digitale methode:
* Dankzij het persoonlijk vervolgadvies en -programma is er voldoende aandacht en uitdaging op elk niveau
* Met ‘Woordenschat in beeld’ oefenen leerlingen met het vergroten van hun woordenschat
Met ‘Spellingspeurder’ oefenen leerlingen op een leuke en opbrengstgerichte manier met spelling
Voordelen leerkracht van de digitale methode:
* Voorbereiden, geven en evalueren van de lessen wordt maximaal ondersteund door de digitale Leerkrachtassistent
* Met de Toetssite worden toetsen digitaal afgenomen en nagekeken. De resultaten zijn direct inzichtelijk
* Voor elk kind een persoonlijk vervolgadvies en -programma
SKU | 1310-02195 |
---|---|
ISBN | 9789048717293 |
Uitgever | Uitgeverij Zwijsen |
Verschijningsjaar | 2013 |
Schrijf uw eigen review