Op kop met de balanced scorecard

€ 29,99
Op voorraad
-
+
  • Alles voor jouw klas op één plek
  • 20+ jaar ervaring
  • 14 dagen bedenktijd
  • Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Informatie
Hoe motiveert u uw medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt u individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat u nog beter aan de wensen van uw klant tegemoet kunt komen? In dit boek leest u hoe u met de balanced scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigheden en de specifieke kennis die uw medewerkers bezitten, kunt richten op lange-termijndoelstellingen.

In 'Op kop met de balanced scorecard' leggen de Kaplan en Norton duidelijk uit hoe u dit managementinstrument kunt opzetten en in de praktijk kunt brengen. Met de balanced scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Uw bedrijf is vervolgens in staat te investeren op de lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op de korte termijn.

Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced scorecard al toepassen, zoals Sears, Roebuck and Company, Mobil Oil Corporation en CIGNA Property and Casualty. In Nederland adviseert organisatiebureau KPMG Management Consultant over de balanced scorecard.
Details
Details
SKU 9789047004387
ISBN 9789047004387
Druk 12e
Auteur Robert Kaplan
Uitgever Atlas Contact; Uitgeverij
Imprint Business Contact
Aantal pagina's 351
Verschijningsdatum 1 jul 2006
Verschijningsvorm Paperback
Geïllustreerd Ja
NUR 780 - Economie en bedrijf algemeen
Reviews
Schrijf uw eigen review
Je plaatst een review over:Op kop met de balanced scorecard
Jouw waardering
Scroll to top