Z-Spelling

Met de eerste uitgave van de zesdelige serie Spelling oefenen, oefenen leerlingen uit groep 3 tot en met 8 alle spellingcategorieën van het Cito. Daarbij komt elke spellingcategorie herhaaldelijk aan bod.

In het Z-oefenboekje voor groep 3-4 komen de volgende leerdoelen aan bod:

- Ik oefen met het schrijven van korte woorden.
- Ik kan woorden die beginnen met s- of -z goed schrijven.
- Ik kan woorden met -a of -aa goed schrijven. 
- Ik kan woorden die eindigen op -eer, -eur of -oor goed schrijven.

In het Z-oefenboekje voor groep 4-5 komen de volgende leerdoelen aan bod:

- Ik oefen het schrijven van verschillende woorden.
- Ik kan woorden met -ng, -nk of -n goed schrijven.
- Ik kan woorden met een -d of -t aan het eind goed schrijven.
- Ik kan woorden met -a of -aa en -e of -ee goed schrijven.

In het eerste deel van de tweedelige serie Werkwoordspelling oefenen leerlingen uit de groepen 7 en 8 op verrassende wijze met werkwoordspelling. In de vorm van moppen, raadsels en doordenkers komen bijvoorbeeld de tegenwoordige tijd, verleden tijd, voltooid deelwoord of gemengde tijden, aan de orde. Iedere ‘tijd’ wordt ingeleid met een stukje theorie.

In het tweede Z-oefenboekje (deel 2 van de tweedelige serie Werkwoordspelling voor leerlingen uit groep 7 en 8) oefenen leerlingen op verrassende wijze met werkwoordspelling. 

De volgende leerdoelen komen in het tweede deel voor groep 7 en 8 aan bod:

- Ik kan het onderwerp en de persoonsvorm vinden in een zin.
- Ik kan zinnen met sterke en zwakke werkwoorden omzetten naar de verleden tijd.
- Ik kan voltooid deelwoorden waarbij de stam eindigt op -d of -t vervoegen en spellen.
- Ik kan voltooid deelwoorden die bijvoeglijk gebruikt worden vervoegen en spellen.

Toon als rooster Lijst

5 artikelen

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Toon als rooster Lijst

5 artikelen

per pagina
Van hoog naar laag sorteren