Good Job! Hospitality Startpakket
- Alles voor jouw klas op één plek
- 20+ jaar ervaring
- 14 dagen bedenktijd
- Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Good Job! Hospitality Startpakket
Good Job! Hospitality is dé beroepsgerichte mbo-methode voor studenten die een hospitality-opleiding volgen. Deze methode is helemaal afgestemd op de kwalificatiedossiers én geheel gericht op contexten uit de praktijk. Zo leren studenten zich passend uit te drukken in praktijksituaties en bereiden ze zich goed voor op hun toekomstige beroep binnen de hospitalitysector.
Waaruit het startpakket van Good Job! Hospitality bestaat?
- Het leerwerkboek van Good Job! Hospitality.
- Een licentie van 12 maanden voor het oefen- en toetsprogramma Good Job! Horeca Online.
- Een licentie van 12 maanden voor First Aid Course of English.
- Een licentie van 12 maanden voor Examencoach Engels.
Communicatieve vaardigheden zijn de kern in Good Job! Hospitality. De methode schenkt veel aandacht aan de vaardigheden spreken en gesprekken voeren. Aan de hand van praktijkgerichte opdrachten leren je studenten om binnen beroepscontexten te communiceren in het Engels. Dat doen ze in het leerwerkboek van Good Job! Hospitality.
Cases met praktijkgerichte onderwerpen
De lesstof van Good Job! Hospitality is ingedeeld in een aantal Cases. Elke Case is opgebouwd rond een specifiek thema, zoals een hostel of resort. Binnen de Cases wordt telkens een relevant onderwerp binnen de praktijk van de hospitalitysector behandeld. Zo kunnen je studenten meteen een kijkje nemen in de keuken van verschillende bedrijven en leren ze over allerlei onderwerpen die ze in hun werkende toekomst ook tegen kunnen komen.
Taalvaardigheden oefenen in Tasks
Elke Case bestaat uit een aantal Tasks, waarin studenten met verschillende taalvaardigheden oefenen. Een Task behandelt de receptieve vaardigheden lezen en luisteren en de productieve vaardigheden spreken, gesprekken voeren en schrijven. Telkens worden beroepssituaties geschetst, bijvoorbeeld door middel van een video of een artikel. Hierbij maken studenten opdrachten.
Customer journey
De Tasks zijn onderdeel van een doorlopend verhaal: de customer journey. Hebben je studenten alle Tasks in een Case afgerond, dan kunnen ze in de Final Task laten zien welke beroepsgerichte taalvaardigheden ze hebben opgedaan en of ze die kunnen toepassen in de praktijk.
Critical Thinking-opdrachten
Niet alleen de taalvaardigheden worden getraind in de Tasks. Op verschillende plekken staan ook Critical Thinking-opdrachten, waarbij je studenten uitgedaagd worden om kritisch na te denken over de beroepspraktijk. Zo kunnen ze een eigen mening vormen over typische dilemma’s en onderwerpen binnen hospitalityberoepen. Tegelijkertijd leren ze ook over communicatieve vaardigheden die nodig zijn binnen die beroepen.
Oefenen met grammatica en woordenschat
Op specifieke plekken in de Tasks oefenen studenten ook met de Engelse grammatica. Die wordt altijd gelinkt aan de betreffende beroepssituaties. Zo wordt de relevantie van de grammatica-opdrachten direct duidelijk voor je studenten. Willen ze extra oefenen? Per Case vind je op ons vertrouwde oefen- en toetsplatform Studiemeter aanvullende oefeningen voor grammatica en woordenschat.
Toetsen
Handig voor docenten: wil je studenten nog wat meer laten oefenen met woordenschat, grammatica of spreekvaardigheden uit een bepaalde Case? Dan kun je terecht op Studiemeter. Hier staan per Case toetsen klaar, waarmee je test of je studenten de taalvaardigheden machtig zijn. Je studenten kunnen de toetsen maken op papier, maar ook digitaal.
| SKU | 1310-9789463263283 |
|---|---|
| ISBN | 9789463263283 |
| Auteur | Carlton-Willis, Rosemary / Caudron, Marije / Haan, Marije de / Koevoets, Marleen / Molenaar, Janet / Youdell, Cally / Zilmer, Jenny / Wiersma, Mariska |
| Uitgever | Uitgeverij Deviant |
| Verschijningsjaar | 2020 |




