Feedback om leren zichtbaar te maken
- Alles voor jouw klas op één plek
- 20+ jaar ervaring
- 14 dagen bedenktijd
- Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Feedback wordt beschouwd als één van de krachtigste invloeden op lesgeven en leren. Maar tegelijkertijd kan de impact van feedback heel wisselend zijn, afhankelijk van het type feedback en hoe deze wordt gegeven en ontvangen.
Met talrijke voorbeelden en aansprekende anekdotes laat dit boek zien hoe je een effectieve cultuur voor feedback tot stand kunt brengen. De auteurs geven structuren voor lesgeven en leren die de best mogelijke basis voor feedback vormen. Daarbij baseren ze zich op onderzoek, theoretische inzichten en een grote expertise in het lesgeven.Dit boek behandelt de principes en praktische aspecten van feedback:
- de invloed van feedback,
- het belang van oppervlakkig leren, diep leren en transfer,
- feedback van leerling naar leraar,
- feedback van leerlingen onderling,
- de kracht van feedback, zowel in de les als na de les.
Feedback om leren zichtbaar te maken is een samenwerking van twee internationaal bekende onderwijskundigen: het brengt de wereldberoemde deskundigheid van John Hattie op het gebied van onderzoek samen met de uitgebreide, praktische ervaring van Shirley Clarke. Dat maakt dit boek een onontbeerlijke bron voor leraren op elk gebied en in elke fase.
Van deze uitgave is ook een beknopte versie verschenen (aug. 2021). Meer info en bestellen
Meer uitgaven van Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij vind je op de Bazalt Groep pagina.
SKU | 1310-9789461182654 |
---|---|
ISBN | 9789461182654 |
Uitgever | Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij |