Wizz, Drempelspel, Drempel 0
- Alles voor jouw klas op één plek
- 20+ jaar ervaring
- 14 dagen bedenktijd
- Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Wizz, Drempelspel, Drempel 0
Drempel 0 van de serie Drempelspellen bestaat uit 8 spellen voor het oefenen van de automatiseringsvaardigheden bij drempel 0 van het rekenmuurtje. De speelduur van alle spellen bedraagt ongeveer 10 minuten.
De spellen zijn:
- Haaibaai Tel (tot en met 10 en tot en met 20)
- Boefjesrace
- Grote boevenrace
- Rupsenspel
- Alle tien gezien
- Jeppen (spelvarianten tot en met 12 en tot en met 20)
- Spaarspel
Voor het oefenen van automatiseren en memoriseren van belangrijke basisvaardigheden voor het leren rekenen zijn de zogenaamde drempelspellen ontwikkeld. De spellen in speldoos 'drempel 0' zijn bedoeld voor het oefenen van het getalbegrip tot en met 20. De speldoos bevat meerdere spellen, waarvan een aantal in diverse varianten gespeeld kunnen worden. De volgende deelaspecten van getalbegrip komen tijdens het spelen van de spellen aan bod:
- het opzeggen van de telrij
- het tellen van hoeveelheden
- vergelijken en ordenen op meer/minder/meeste/minste en evenveel
- verkort tellen met behulp van verschillende structuren
- oplossen van eenvoudige optelproblemen
- oplossen van eenvoudige splits- en aftrekproblemen
- herkennen en ordenen van getalsymbolen
- koppelen van getalsymbolen aan hoeveelheden
Een goede beheersing van de basisvaardigheden geldt als fundament voor het verdere rekenen. De specifieke kennis en vaardigheden die dit fundament vormen worden drempels genoemd. De drempelspellen zijn ontwikkeld om op een effectieve en efficiënte manier de noodzakelijke basisvaardigheden te automatiseren en te onderhouden.
SKU | 1310-BEK18210 |
---|---|
ISBN | 8720299003309 |