Samenwerken in het daltononderwijs

€ 25,95
Op voorraad
-
+
  • Alles voor jouw klas op één plek
  • 20+ jaar ervaring
  • 14 dagen bedenktijd
  • Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Informatie
In dit boek zal samenwerken in het daltononderwijs vanuit een historische en empirische invalshoek kritisch onder de loep worden genomen. Het samenwerken van leerlingen was al bij Helen Parkhurst, de grondlegster van het daltononderwijs, een belangrijk gegeven. Zij noemde 'interaction of grouplife' haar tweede principe, waarbij de hoofdgedachte is dat leerlingen ongehinderd en gemeenzaam met elkaar en de leraren mogen samenwerken. De vraag, echter, is hoe dit idee zich verhoudt tot hoe er tegenwoordig over samenwerken binnen het daltononderwijs wordt gedacht en hoe hier op het moment invulling aan wordt gegeven. 'Om na te gaan in hoeverre de invulling, die de huidige daltononderwijspraktijk aan het idee van samenwerken geeft, ook empirisch onderbouwd kan worden, zal ook de onderwijswetenschappelijke literatuur worden beschouwd, om te onderzoeken onder welke voorwaarden leerlingen effectief van en met elkaar kunnen leren.'
Details
Details
SKU 9789071501609
ISBN 9789071501609
Druk 1ste
Auteur Rene Berends
Uitgever Vrije Uitgevers; De
Imprint Leonon Media
Aantal pagina's 168
Verschijningsdatum 26 sep 2012
Verschijningsvorm Paperback
Geïllustreerd Ja
NUR 100 - Educatieve uitgaven algemeen
Reviews
Schrijf uw eigen review
Je plaatst een review over:Samenwerken in het daltononderwijs
Jouw waardering
Scroll to top