Oracy Posterset | Goed gesprek, Startzinnen en Werkvormen
- Alles voor jouw klas op één plek
- 20+ jaar ervaring
- 14 dagen bedenktijd
- Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Oracy Posterset | Goed gesprek, Startzinnen en Werkvormen
Ga je Oracy integreren in je onderwijs, dan is deze posterset een handige aanvulling. (Ken je het boek nog niet? Meer informatie vind je op de pagina van Oracy, de kracht van spreken, denken en luisteren). De set bestaat uit de volgende drie posters:
Samen in een goed gesprek
Op deze poster staan de afspraken die je met elkaar maakt om tot een goed gesprek te kunnen komen. De afspraken weerspiegelen dat een goed gesprek niet alleen om spreken gaat, maar ook om luisteren, nadenken over wat je zegt en wederzijds respect. Elke afspraak verbeelden we met een icoon, zodat jonge kinderen ook snel kunnen onthouden wat die afspraken zijn.
Startzinnen voor een goed gesprek
Het is soms best moeilijk hoe je iets precies kunt zeggen tegen een ander, op een manier waarbij je de ander laat merken dat je die hebt gehoord. En ook om iets te zeggen waar je eerst over hebt nagedacht en niet meteen te roepen wat er in je opkomt. Deze startzinnen helpen je leerlingen om duidelijk te maken dat het om hun mening gaat en helpen ze om na te denken over wat ze gaan zeggen. Ze zijn ook een handige inspiratiebron voor jou als leerkracht.
Werkvormen
Bij Oracy zet je verschillende werkvormen in om gesprekken aan te gaan. Om je leerlingen een geheugensteuntje te geven welke werkvorm je wil inzetten, hebben we een poster gemaakt waarop we de werkvormen hebben verbeeld. Ook voor jonge kinderen zijn de werkvormen zo snel helder.
Bestel de set nu, en maak Oracy een belangrijk deel van je onderwijs.
Over de auteurs
Miriam Op de Beek is werkzaam als onderwijsadviseur bij CPS. Zij coördineert meerjarige schooltrajecten waarbij mondelinge taal en Oracy worden geïntegreerd in het totale onderwijsaanbod. Daarnaast begeleidt ze trajecten rondom zelfregulatie en traint ze schoolleiders en schoolteams in het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap, ook voor leerlingen. Als logopedist, leerkracht en teamcoördinator heeft zij twintig jaar ervaring opgedaan in het regulier en speciaal basisonderwijs.
Bob Coenraats is (onderwijs)filosoof en geeft bij CPS trainingen in taalgericht vakonderwijs, de inzet van spreken en schrijven in het leerproces en het aanleren van (vakgerichte) denkvaardigheden. Als onderwijsadviseur begeleidt hij scholen in het ontwikkelen van taalbeleid en het versterken van de onderwijskwaliteit. Hiervoor werkte hij als docent filosofie en afdelingsleider in het voortgezet onderwijs.
SKU | 32462 |
---|---|
Auteur | Bob Coenraats, Miriam Op de Beek |
Uitgever | CPS Uitgeverij |