Gamification
- Alles voor jouw klas op één plek
- 20+ jaar ervaring
- 14 dagen bedenktijd
- Persoonlijk advies van onderwijsprofessionals
Gamification
Next level voor je les!
Hoe kan het dat sommige leerlingen in de klas moeilijk te motiveren zijn, maar dat ze thuis uren geconcentreerd kunnen gamen? Welke mechanismen zitten hierachter en wat kun jij hiermee in je les?
Gamification houdt zich bezig met het inzetten van spelelementen in een onderwijscontext, om de motivatie voor schoolse activiteiten te vergroten.
Gamification bevat 40 werkvormen waarin spelelementen verwerkt zijn. Per werkvorm wordt ook toegelicht hoe het spelelement verwerkt is. Daarmee kun je ze gerichter inzetten of eenvoudig aanpassen aan jouw specifieke situatie.
Doel
Inzicht krijgen in hoe je leerlingen kunt motiveren.
Voor wie?
Voor iedereen vanaf 6 jaar
Voorbeeldkaarten
Onder de tab Bijlagen vind je drie voorbeelden van Gamification kaarten
| SKU | 1310-20000081 |
|---|---|
| ISBN | 6090926452421 |
| Auteur | Reinier Geurts |
| Uitgever | Uitgeverij OMJS |
| Aantal pagina's | 40 kaarten + handleiding |
| Verschijningsjaar | 2023 |
| Verschijningsvorm | A6-formaat doosje, kleur |


