Scholen laten schitteren

€ 20,00
  • Uitgebreid assortiment
  • Van bekende onderwijsuitgevers
  • Passend bij elke leerbehoefte
  • Voor en door onderwijsprofessionals
Het onderwijs in Vlaanderen behoort tot de wereldtop. Dat is toch de opvatting die hierover leeft. Strookt dit clichébeeld nog met de werkelijkheid? Is ons onderwijs nog steeds kwalitatief hoogstaand of moeten we stilaan spreken van vergane glorie?

In 'Scholen laten schitteren' toetst Stijn Van Hamme het clichébeeld aan de werkelijkheid. Aan de hand van internationale testen, de peilingtoetsen van de Vlaamse regering, vaststellingen van beleidsvoerders, mensen uit het hoger onderwijs en anekdotes van leerkrachten gaat hij na of die idee inderdaad strookt met de realiteit in onze scholen. Vervolgens kijkt hij over de grens om te zien of het Nederlands educatief systeem terecht geldt als inspiratiebron voor Vlaanderen.

In het tweede deel schetst hij aansluitend zijn persoonlijke visie. Deze vormt de basis voor de invoering van een echte kwaliteitscultuur als grondslag voor het onderwijs van de toekomst.


Stijn Van Hamme (1985) stapte na het behalen van zijn licentiaatsdiploma Romaanse Talen in het onderwijs. Hij gaf les in verschillende vakken aan leerlingen van de eerste, tweede en derde graad van het secundair onderwijs in verscheidene Vlaamse scholen, zowel in aso, tso als bso. Daarnaast was hij gedurende enige tijd lector in het hoger onderwijs. Sinds september 2015 werkt hij als praktijkassistent aan de UGent, waar hij Frans geeft in de opleiding Bestuurskunde en Publiek Management.

Stijn Van Hamme is auteur van 'Middelbaar of... middelmatig?' (2015), waarin hij verschillende wantoestanden binnen het onderwijs aankaart. Daarnaast schreef hij verschillende columns over onderwijs.


Meer informatie
SKU 9789491144806
Druk 1ste
Auteur Stijn Van Hamme
Imprint Beefcake Publishing
Verschijningsdatum 4 jun. 2018
Verschijningsvorm Paperback
NUR 840 - Onderwijs algemeen
Schrijf uw eigen review
Je plaatst een review over:Scholen laten schitteren
Jouw waardering