Winkelwagen

Aanpassen

Totaal
Verzendkosten
Eindtotaal

Winkelwagen

Een leven lang leren!
thuiswinkel waarborg stempel

Een stille leerling in de klas

De leraar als betekenisvolle andere bij kindermishandeling

Uitgever: Terra - Lannoo, Uitgeverij | Boek |

Een stille leerling in de klas

Een stille leerling in de klas

€24,99

Levertijd: Wordt maandag verzonden


Aantal:

Vrijblijvend meer informatie aanvragen


Wilt u graag eerst advies op maat of een brochure ontvangen over dit leermiddel? Geen probleem, vul onderstaand formulier en en wij brengen u in contact met de uitgever van dit leermiddel.

Hoe wilt u verder geïnformeerd worden over dit leermiddel?



School:

Naam:

Email:

Telefoonnummer:

Groepen
Groep 1
Groep 2
groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8

Eventueel aanvullende vragen/opmerkingen


Omschrijving

Een leerling met afwijkend gedrag krijgt snel een reactie van de leraar als zijn gedrag stoort in de klas. Stille leerlingen zullen minder snel de aandacht van de leraar trekken. Toch kan de ondersteuningsbehoefte van zo’n leerling groot zijn.Dit boek gaat specifiek in op mishandelde kinderen met introvert gedrag in de klas. Een leraar is geen therapeut, maar kan een groot verschil maken in het leven van dit kind, groter dan hij of zij zelf wellicht vermoedt. Het boek bevat het verhaal van Paul, een als kind mishandelde en emotioneel verwaarloosde man, maar ook theoretische verdieping en veel praktische tips en suggesties voor de leraar. Naast het ter sprake brengen van mishandeling kan de leraar ook in zijn professionele relatie met de leerling een steun zijn en hiermee een belangrijke rol spelen.Het boek laat zien hoe de leraar een betekenisvolle andere kan zijn in het leven van het kind.


Recensies

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Drs. Leony Coppens, Klinisch psycholoog en trauma specialist) | 11-06-2017
Wij en andere hulpverleners kunnen een bijdrage leveren aan het vergroten van de kansen voor getraumatiseerde kinderen. Maar het meeste herstel vindt plaats in de relatie met opvoeders en leerkrachten.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

(Geschreven door: Unknown) | 29-09-2017
De beschouwingen en suggesties die Mol geeft, zijn wetenschappelijk onderbouwd, maar niet volgens het SMART-principe geformuleerd. Het bepalen hoe het met een kind gaat, vraagt vakmanschap en omvat veel meer dan aanbieden van leerstof. Plannen en volgsystemen zijn daartoe hulpmiddelen maar doel is het welzijn van de leerling. Het referentiekader van de auteur behelst de contextuele benadering en de geesteswetenschappelijke pedagogiek die o.a. zijn invloed heeft in Stevens, Mijland, Nagy, Thijssen, Lighthart en Korczak.

Kenmerken van dit leermiddel

Uitgever: Terra - Lannoo, Uitgeverij
Categorie: Boek
Duur: 240 pagina's
EAN / ISBN: 9789401446570
Rubriek: Onderwijs algemeen
Auteur(s): Peter Mol
Ondertitel: de leraar als betekenisvolle andere bij kindermishandeling
Uitgegeven: 20171020
Formaat (lxbxh, in mm): 240 x 170 x 13
Gewicht (in gram): 411
Taal: Nederlands

Ervaringen van klanten

Aantal reviews:
Gemiddelde beoordeling:

0
0
Deel je ervaring...

Deel je ervaring met dit leermiddel

Een stille leerling in de klas is te vinden binnen de categorieën

Bekijk de preview, klik op het logo:

Recent bekeken leermiddelen


Magazijn uitverkoop!
Tot 70% korting!

Bekijk aanbiedingen



Content

Hoe kunnen we u helpen?

030 711 03 17 (Wij zijn op dit moment niet aanwezig!)

U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen van 9:00 - 13:00.
U kunt nu wel een bericht achterlaten:

Uw naam*:
Uw E-mail*:
Telefoon:
Bericht*: