Winkelwagen

Aanpassen

Totaal
Verzendkosten
Eindtotaal

Winkelwagen

Een leven lang leren!
thuiswinkel waarborg stempel

Check !

De beste zet

Uitgever: Dubbelzes uitgeverij | Kaartspellen |

Check !
« »

Check !

€12,50

Levertijd: Voor 15.00 besteld, morgen in huis!


Aantal:

Vrijblijvend meer informatie aanvragen


Wilt u graag eerst advies op maat of een brochure ontvangen over dit leermiddel? Geen probleem, vul onderstaand formulier en en wij brengen u in contact met de uitgever van dit leermiddel.

Hoe wilt u verder geïnformeerd worden over dit leermiddel?



School:

Naam:

Email:

Telefoonnummer:

Groepen
Groep 1
Groep 2
groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Groep 7
Groep 8

Eventueel aanvullende vragen/opmerkingen


Omschrijving

 
De ultieme uitdaging!
Los de schaakopgaven zo snel mogelijk op. Versla je medespelers door steeds slimmer punten en vooral ook sets te veroveren.

96 schaakkaarten: twee niveau’s
Aan de voorzijde van de kaart staat een diagram met een schaakopgave. De oplossing is direct op de achterzijde te vinden.

Kijk goed! Wat is de beste zet?
Er is altijd slechts één oplossing mogelijk. Draai de kaart om en controleer direct of de oplossing juist is.

De juiste oplossing zie je direct op de achterzijde van de kaart! 

 

Vraag Oplossing
 



Drie soorten opgaven
De opgave is te herkennen aan het symbool op de kaart:

= verdedigen
= mat in één
= win materiaal

Twee niveau’s
 
2x 48 = 96 kaarten

Niveau 1
48 kaarten niveau 1 en 48 kaarten niveau 2
Gebruik eerst alleen de stapel kaarten met enkele symbolen: niveau 1. Lukt dat goed? Gebruik dan de stapel kaarten met dubbele symbolen. De opgaven van niveau 1 zijn simpeler en sneller te zien dan de meer gecompliceerde stellingen van niveau 2.
Niveau 2
Check! > D E N K S P O R T voor jong en oud!
Verbeter je snelheid en bordvisie! Met deze schaakkaarten oefen je spelenderwijs de basisvaardigheden van het schaken. Wanneer je de schaakkaarten regelmatig als direct zelfcorrigerende flitskaarten gebruikt zal je snelheid en bordvisie aanzienlijk verbeteren.

De ultieme uitdaging!

Speel alleen! Gebruik de schaakkaarten als flitskaarten. Hoeveel opgaven los jij vandaag op in 3 minuten?
   En hoeveel zijn dat er morgen?



Speel Check als gezelschapsspel met 2 tot 4 spelers en versla je medespelers door steeds sneller en slimmer
   kaarten en punten te veroveren.

Zodra een speler de beste zet op een kaart ziet, roept hij CHECK! en legt direct twee vingers op die kaart. Zeg de oplossing zoals je die in de “korte notatie” aanduidt. "Paard slaat c6" of "Dame d3" Doel van het spel is om zo snel mogelijk kaarten en punten te verzamelen door strategisch te kijken en vooral ook SET’s binnen te halen! (In de gebruiksaanwijzing vind je de puntentelling en zie je wat een SET is). De speler die als eerste of 18 punten of 12 kaarten verovert is de winnaaar!

Extra oefenstof plusklassen?
De Schaakkaarten sluiten aan bij de Stappenmethode niveau werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. De diagrammen voor de schaakkaarten zijn samengesteld door Cor van Wijgerden, ontwikkelaar en uitgever van de stappenmethode, de officiële leermethode van de Schaakbond.

SpeelZ leskist
SpeelZ is een jeugdproject dat zich richt op de jeugd van de basisscholen. Deelnemende scholen kunnen een lespakket bestellen. Ieder pakket bevat schaakmateriaal en lesmateriaal en is geschikt om les te geven aan tien kinderen. >> lees alles over de speelz leskist!



Recensies

Schaakmagazine oktober 2009 (Geschreven door: Minze bij de Weg) | 22-10-2009
KAARTEN MET DE STAPPENMETHODE Beter schaken met Check! Een speelse manier om met de stappenmethode aan de slag te gaan. Een educatief spel dat patroonherkenning stimuleert. Schaakopgaven met direct antwoord. Het is de essentie van het nieuwe kaartspel Check! de beste zet Check! de beste zet is ontwikkeld door Annemariet van Beers, naar een idee van Marianne Diederen van de Schaak en Go winkel Het Paard in Amsterdam. Die winkel verkocht go-kaarten met opgaven. Waarom maak je niet zoiets voor het schaken, suggereerde Diederen. Annemariet van Beers ging er onmiddellijk mee aan de slag en nu, een half jaar en ruim 300 uur werken later, ligt het resultaat er. In wezen is Check een eenvoudig spel. Het bestaat uit speelkaarten, die aan de voorzijde een diagram met een schaakopgave bevatten en aan de achterkant een diagram met het antwoord. Dat heeft ten opzichte van de werkbladen uit de stappenmethode een voordeel, legt Van Beers uit. Je ziet meteen of de oplossing goed of fout is, je kunt jezelf meteen corrigeren. Bij het maken van de bladen vergeet je soms waarom je voor een oplossing hebt gekozen, omdat je eerst het blad afmaakt voordat je de antwoorden bekijkt. Nu zie je de oplossing meteen en kan je snel veel opgaven maken; dat is goed voor de patroonherkenning. Een spel Check! bestaat uit 96 (2x 48) kaarten, die verdeeld zijn in drie categorieën. Een symbool geeft het soort opgave aan: ster betekent mat in één, cirkel staat voor verdedigen en vierkant is materiaalwinst. Er zijn kaarten op twee niveaus, die aansluiten bij de werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. Alle opgaven zijn nieuw gemaakt door Cor van Wijgerden, die het als welkome aanvulling op de stappenmethode ziet. Educatief Annemariet van Beers heeft een uitgeverij die spelletjes maakt met een educatieve inslag. Daarom let ze goed op de spelmogelijkheden van haar producten. Spelend leren staat centraal. Zo ook bij Check! de beste zet. Je kunt er in je eentje mee aan de slag, maar je kunt er ook spelletjes mee spelen met groepen tot vier kinderen. Bijvoorbeeld: wie kan de meeste opgaven oplossen in drie minuten, wie vindt het snelste de oplossing. Er is een speciale spelvorm voor groepen ontwikkeld, die staat beschreven in de viertalige handleiding. Leuk voor kinderen vanaf zes jaar. En handig voor de jeugdleiders die als aanvulling op de gewone schaaklessen op zoek zijn naar een leuk spelletje. (MbdW) Uitgebreide informatie is te vinden op http://www.dubbelzes.nl

Schaakmagazine oktober 2009 (Geschreven door: Minze bij de Weg) | 22-10-2009
KAARTEN MET DE STAPPENMETHODE Beter schaken met Check! Een speelse manier om met de stappenmethode aan de slag te gaan. Een educatief spel dat patroonherkenning stimuleert. Schaakopgaven met direct antwoord. Het is de essentie van het nieuwe kaartspel Check! de beste zet Check! de beste zet is ontwikkeld door Annemariet van Beers, naar een idee van Marianne Diederen van de Schaak en Go winkel Het Paard in Amsterdam. Die winkel verkocht go-kaarten met opgaven. Waarom maak je niet zoiets voor het schaken, suggereerde Diederen. Annemariet van Beers ging er onmiddellijk mee aan de slag en nu, een half jaar en ruim 300 uur werken later, ligt het resultaat er. In wezen is Check een eenvoudig spel. Het bestaat uit speelkaarten, die aan de voorzijde een diagram met een schaakopgave bevatten en aan de achterkant een diagram met het antwoord. Dat heeft ten opzichte van de werkbladen uit de stappenmethode een voordeel, legt Van Beers uit. Je ziet meteen of de oplossing goed of fout is, je kunt jezelf meteen corrigeren. Bij het maken van de bladen vergeet je soms waarom je voor een oplossing hebt gekozen, omdat je eerst het blad afmaakt voordat je de antwoorden bekijkt. Nu zie je de oplossing meteen en kan je snel veel opgaven maken; dat is goed voor de patroonherkenning. Een spel Check! bestaat uit 96 (2x 48) kaarten, die verdeeld zijn in drie categorieën. Een symbool geeft het soort opgave aan: ster betekent mat in één, cirkel staat voor verdedigen en vierkant is materiaalwinst. Er zijn kaarten op twee niveaus, die aansluiten bij de werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. Alle opgaven zijn nieuw gemaakt door Cor van Wijgerden, die het als welkome aanvulling op de stappenmethode ziet. Educatief Annemariet van Beers heeft een uitgeverij die spelletjes maakt met een educatieve inslag. Daarom let ze goed op de spelmogelijkheden van haar producten. Spelend leren staat centraal. Zo ook bij Check! de beste zet. Je kunt er in je eentje mee aan de slag, maar je kunt er ook spelletjes mee spelen met groepen tot vier kinderen. Bijvoorbeeld: wie kan de meeste opgaven oplossen in drie minuten, wie vindt het snelste de oplossing. Er is een speciale spelvorm voor groepen ontwikkeld, die staat beschreven in de viertalige handleiding. Leuk voor kinderen vanaf zes jaar. En handig voor de jeugdleiders die als aanvulling op de gewone schaaklessen op zoek zijn naar een leuk spelletje. (MbdW) Uitgebreide informatie is te vinden op www.dubbelzes.nl

Schaakmagazine oktober 2009 (Geschreven door: Minze bij de Weg) | 22-10-2009
KAARTEN MET DE STAPPENMETHODE Beter schaken met Check! Een speelse manier om met de stappenmethode aan de slag te gaan. Een educatief spel dat patroonherkenning stimuleert. Schaakopgaven met direct antwoord. Het is de essentie van het nieuwe kaartspel Check! de beste zet Check! de beste zet is ontwikkeld door Annemariet van Beers, naar een idee van Marianne Diederen van de Schaak en Go winkel Het Paard in Amsterdam. Die winkel verkocht go-kaarten met opgaven. Waarom maak je niet zoiets voor het schaken, suggereerde Diederen. Annemariet van Beers ging er onmiddellijk mee aan de slag en nu, een half jaar en ruim 300 uur werken later, ligt het resultaat er. In wezen is Check een eenvoudig spel. Het bestaat uit speelkaarten, die aan de voorzijde een diagram met een schaakopgave bevatten en aan de achterkant een diagram met het antwoord. Dat heeft ten opzichte van de werkbladen uit de stappenmethode een voordeel, legt Van Beers uit. Je ziet meteen of de oplossing goed of fout is, je kunt jezelf meteen corrigeren. Bij het maken van de bladen vergeet je soms waarom je voor een oplossing hebt gekozen, omdat je eerst het blad afmaakt voordat je de antwoorden bekijkt. Nu zie je de oplossing meteen en kan je snel veel opgaven maken; dat is goed voor de patroonherkenning. Een spel Check! bestaat uit 96 (2x 48) kaarten, die verdeeld zijn in drie categorieën. Een symbool geeft het soort opgave aan: ster betekent mat in één, cirkel staat voor verdedigen en vierkant is materiaalwinst. Er zijn kaarten op twee niveaus, die aansluiten bij de werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. Alle opgaven zijn nieuw gemaakt door Cor van Wijgerden, die het als welkome aanvulling op de stappenmethode ziet. Educatief Annemariet van Beers heeft een uitgeverij die spelletjes maakt met een educatieve inslag. Daarom let ze goed op de spelmogelijkheden van haar producten. Spelend leren staat centraal. Zo ook bij Check! de beste zet. Je kunt er in je eentje mee aan de slag, maar je kunt er ook spelletjes mee spelen met groepen tot vier kinderen. Bijvoorbeeld: wie kan de meeste opgaven oplossen in drie minuten, wie vindt het snelste de oplossing. Er is een speciale spelvorm voor groepen ontwikkeld, die staat beschreven in de viertalige handleiding. Leuk voor kinderen vanaf zes jaar. En handig voor de jeugdleiders die als aanvulling op de gewone schaaklessen op zoek zijn naar een leuk spelletje. (MbdW) Uitgebreide informatie is te vinden op www.dubbelzes.nl

Schaakmagazine oktober 2009 (Geschreven door: Minze bij de Weg) | 22-10-2009
KAARTEN MET DE STAPPENMETHODE Beter schaken met Check! Een speelse manier om met de stappenmethode aan de slag te gaan. Een educatief spel dat patroonherkenning stimuleert. Schaakopgaven met direct antwoord. Het is de essentie van het nieuwe kaartspel Check! de beste zet Check! de beste zet is ontwikkeld door Annemariet van Beers, naar een idee van Marianne Diederen van de Schaak en Go winkel Het Paard in Amsterdam. Die winkel verkocht go-kaarten met opgaven. Waarom maak je niet zoiets voor het schaken, suggereerde Diederen. Annemariet van Beers ging er onmiddellijk mee aan de slag en nu, een half jaar en ruim 300 uur werken later, ligt het resultaat er. In wezen is Check een eenvoudig spel. Het bestaat uit speelkaarten, die aan de voorzijde een diagram met een schaakopgave bevatten en aan de achterkant een diagram met het antwoord. Dat heeft ten opzichte van de werkbladen uit de stappenmethode een voordeel, legt Van Beers uit. Je ziet meteen of de oplossing goed of fout is, je kunt jezelf meteen corrigeren. Bij het maken van de bladen vergeet je soms waarom je voor een oplossing hebt gekozen, omdat je eerst het blad afmaakt voordat je de antwoorden bekijkt. Nu zie je de oplossing meteen en kan je snel veel opgaven maken; dat is goed voor de patroonherkenning. Een spel Check! bestaat uit 96 (2x 48) kaarten, die verdeeld zijn in drie categorieën. Een symbool geeft het soort opgave aan: ster betekent mat in één, cirkel staat voor verdedigen en vierkant is materiaalwinst. Er zijn kaarten op twee niveaus, die aansluiten bij de werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. Alle opgaven zijn nieuw gemaakt door Cor van Wijgerden, die het als welkome aanvulling op de stappenmethode ziet. Educatief Annemariet van Beers heeft een uitgeverij die spelletjes maakt met een educatieve inslag. Daarom let ze goed op de spelmogelijkheden van haar producten. Spelend leren staat centraal. Zo ook bij Check! de beste zet. Je kunt er in je eentje mee aan de slag, maar je kunt er ook spelletjes mee spelen met groepen tot vier kinderen. Bijvoorbeeld: wie kan de meeste opgaven oplossen in drie minuten, wie vindt het snelste de oplossing. Er is een speciale spelvorm voor groepen ontwikkeld, die staat beschreven in de viertalige handleiding. Leuk voor kinderen vanaf zes jaar. En handig voor de jeugdleiders die als aanvulling op de gewone schaaklessen op zoek zijn naar een leuk spelletje. (MbdW) Uitgebreide informatie is te vinden op www.dubbelzes.nl

Schaakmagazine oktober 2009 (Geschreven door: Minze bij de Weg) | 22-10-2009
KAARTEN MET DE STAPPENMETHODE Beter schaken met Check! Een speelse manier om met de stappenmethode aan de slag te gaan. Een educatief spel dat patroonherkenning stimuleert. Schaakopgaven met direct antwoord. Het is de essentie van het nieuwe kaartspel Check! de beste zet Check! de beste zet is ontwikkeld door Annemariet van Beers, naar een idee van Marianne Diederen van de Schaak en Go winkel Het Paard in Amsterdam. Die winkel verkocht go-kaarten met opgaven. Waarom maak je niet zoiets voor het schaken, suggereerde Diederen. Annemariet van Beers ging er onmiddellijk mee aan de slag en nu, een half jaar en ruim 300 uur werken later, ligt het resultaat er. In wezen is Check een eenvoudig spel. Het bestaat uit speelkaarten, die aan de voorzijde een diagram met een schaakopgave bevatten en aan de achterkant een diagram met het antwoord. Dat heeft ten opzichte van de werkbladen uit de stappenmethode een voordeel, legt Van Beers uit. Je ziet meteen of de oplossing goed of fout is, je kunt jezelf meteen corrigeren. Bij het maken van de bladen vergeet je soms waarom je voor een oplossing hebt gekozen, omdat je eerst het blad afmaakt voordat je de antwoorden bekijkt. Nu zie je de oplossing meteen en kan je snel veel opgaven maken; dat is goed voor de patroonherkenning. Een spel Check! bestaat uit 96 (2x 48) kaarten, die verdeeld zijn in drie categorieën. Een symbool geeft het soort opgave aan: ster betekent mat in één, cirkel staat voor verdedigen en vierkant is materiaalwinst. Er zijn kaarten op twee niveaus, die aansluiten bij de werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. Alle opgaven zijn nieuw gemaakt door Cor van Wijgerden, die het als welkome aanvulling op de stappenmethode ziet. Educatief Annemariet van Beers heeft een uitgeverij die spelletjes maakt met een educatieve inslag. Daarom let ze goed op de spelmogelijkheden van haar producten. Spelend leren staat centraal. Zo ook bij Check! de beste zet. Je kunt er in je eentje mee aan de slag, maar je kunt er ook spelletjes mee spelen met groepen tot vier kinderen. Bijvoorbeeld: wie kan de meeste opgaven oplossen in drie minuten, wie vindt het snelste de oplossing. Er is een speciale spelvorm voor groepen ontwikkeld, die staat beschreven in de viertalige handleiding. Leuk voor kinderen vanaf zes jaar. En handig voor de jeugdleiders die als aanvulling op de gewone schaaklessen op zoek zijn naar een leuk spelletje. (MbdW) Uitgebreide informatie is te vinden op www.dubbelzes.nl

(Geschreven door: Minze bij de Weg) | 22-10-2009
KAARTEN MET DE STAPPENMETHODE Beter schaken met Check! Een speelse manier om met de stappenmethode aan de slag te gaan. Een educatief spel dat patroonherkenning stimuleert. Schaakopgaven met direct antwoord. Het is de essentie van het nieuwe kaartspel Check! de beste zet Check! de beste zet is ontwikkeld door Annemariet van Beers, naar een idee van Marianne Diederen van de Schaak en Go winkel Het Paard in Amsterdam. Die winkel verkocht go-kaarten met opgaven. Waarom maak je niet zoiets voor het schaken, suggereerde Diederen. Annemariet van Beers ging er onmiddellijk mee aan de slag en nu, een half jaar en ruim 300 uur werken later, ligt het resultaat er. In wezen is Check een eenvoudig spel. Het bestaat uit speelkaarten, die aan de voorzijde een diagram met een schaakopgave bevatten en aan de achterkant een diagram met het antwoord. Dat heeft ten opzichte van de werkbladen uit de stappenmethode een voordeel, legt Van Beers uit. Je ziet meteen of de oplossing goed of fout is, je kunt jezelf meteen corrigeren. Bij het maken van de bladen vergeet je soms waarom je voor een oplossing hebt gekozen, omdat je eerst het blad afmaakt voordat je de antwoorden bekijkt. Nu zie je de oplossing meteen en kan je snel veel opgaven maken; dat is goed voor de patroonherkenning. Een spel Check! bestaat uit 96 (2x 48) kaarten, die verdeeld zijn in drie categorieën. Een symbool geeft het soort opgave aan: ster betekent mat in één, cirkel staat voor verdedigen en vierkant is materiaalwinst. Er zijn kaarten op twee niveaus, die aansluiten bij de werkboeken Stap 1 en Stap 1 plus. Alle opgaven zijn nieuw gemaakt door Cor van Wijgerden, die het als welkome aanvulling op de stappenmethode ziet. Educatief Annemariet van Beers heeft een uitgeverij die spelletjes maakt met een educatieve inslag. Daarom let ze goed op de spelmogelijkheden van haar producten. Spelend leren staat centraal. Zo ook bij Check! de beste zet. Je kunt er in je eentje mee aan de slag, maar je kunt er ook spelletjes mee spelen met groepen tot vier kinderen. Bijvoorbeeld: wie kan de meeste opgaven oplossen in drie minuten, wie vindt het snelste de oplossing. Er is een speciale spelvorm voor groepen ontwikkeld, die staat beschreven in de viertalige handleiding. Leuk voor kinderen vanaf zes jaar. En handig voor de jeugdleiders die als aanvulling op de gewone schaaklessen op zoek zijn naar een leuk spelletje. (MbdW) Uitgebreide informatie is te vinden op www.dubbelzes.nl

Kenmerken van dit leermiddel

Uitgever: Dubbelzes uitgeverij
Categorie: Kaartspellen
Duur: Niet specifiek
EAN / ISBN: 9789080759381
Rubriek: Denksporten (schaken/dammen)
Auteur(s): Cor van Wijgerden
Ondertitel: de beste zet
Uitgegeven: 20091104
Formaat (lxbxh, in mm): 120 x 94 x 23
Gewicht (in gram): 174
Taal: Nederlands
Bindwijze: Losbladig

Doelgroepen:
Basisschool: Groep 5 & 6
Basisschool: Groep 7 & 8
Voortgezet onderwijs: Onderbouw
Voortgezet onderwijs: VMBO bovenbouw
Voortgezet onderwijs: Tweedefase

Ervaringen van klanten

Aantal reviews:
Gemiddelde beoordeling:

1
4
Deel je ervaring...

Deel je ervaring met dit leermiddel

4

Anoniem Ik raad dit leermiddel aan!

Erg leuk materiaal om de beste zet bij schaken te ontdekken. Geschikt als verrijkingsmateriaal, evt. voor plusklassen

Check ! is te vinden binnen de categorieën


Aansluiting bij kerndoelen:

25 - Oplossingen van rekenkundige problemen beoordelen

Recent bekeken leermiddelen


Magazijn uitverkoop!
Tot 70% korting!

Bekijk aanbiedingen



Content

Hoe kunnen we u helpen?

030 711 03 17 (Wij zijn op dit moment niet aanwezig!)

U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen van 9:00 - 13:00.
U kunt nu wel een bericht achterlaten:

Uw naam*:
Uw E-mail*:
Telefoon:
Bericht*: